Kaszuby

Wtorek, 7 lipca 2009 · dodano: 22.11.2010 | Komentarze 0

Dzisiaj wyruszam na kilkudniowy wypad z sakwami po Kaszubach. Na początek asfaltem przez Odargowo dojeżdżam do drogi wojewódzkiej nr 213. Ruch na niej spory a ona sama wąska. Uciekam więc w prawo w polna ścieżkę do Jeldzina. Tu jadę w kierunku Krokowej. Jest tam ładny zespół pałacowo - parkowy. Ja jadę jednak w prawo po czym uciekam we wsi Trzy Młyny na szutrówkę. Po chwili trafiam na pierwszy młyn. Nieczynny ale dobrze utrzymany. Jadąc przez las ponownie dojeżdżam do drogi nr 213. Jadę nią tylko kawałeczek i prawie natychmiast skręcam w prawo pod górkę do wsi Połchówko. Tu zatrzymuję się na trochę, żeby skosztować rosnących przy drodze czereśni. Dalej jadę kapitalną drogą leśną do Mechowa obejrzeć fajną grotę. Przy drodze spotykam ciekawe, kamienne drogowskazy.
Na skraju Darżlubia ponownie wjeżdżam do lasu (Puszcza Darżlubska). Dotarłem nią do Wejherowa. Po drodze dopadła mnie burza. Na szczęście mogłem schronić się w ośrodku edukacji przyrodniczej "Muza". Jest tam zadaszona altanka. Gdy tylko pod nią wszedłem zaczęło lać. Po chwili przyjechał też starszy rowerzysta. Pogawędziliśmy trochę a jak przeszło pojechaliśmy wspólnie do Wejherowa. Tam się pożegnaliśmy. Skoczyłem jeszcze na rynek a potem pojechałem na nocleg do ośrodka harcerskiego. Kiedy już się zakwaterowałem zaczęło ponownie padać i lało tak cały kolejny dzień. Chcąc nie chcąc spędziłem go także na kwaterze.