Wrzesień, 2008

Dzisiaj zacząłem w Zawierciu.

Niedziela, 28 września 2008 · dodano: 28.09.2008 | Komentarze 1

Dzisiaj zacząłem w Zawierciu. Wraz z kilkunastoma innymi rowerzystami pojechaliśmy do doliny Udorki, miejsca o niesamowitym uroku i, co chyba jeszcze ważniejsze, wyjątkowo spokojnego. Byliśmy w Smoleniu, pokonaliśmy dolinę wodącą, lody zjedliśmy w Pilicy. Po drodze przepiękne widoki chociaż rano mgła przesłaniała wszystko ale później było już tylko lepiej. W Gieble postanowiłem się odłączyć i samotnie wróciłem do domu, reszta pojechała do Zawiercia na pociąg. Piękny dzień, super ekipa i wspaniała trasa, która z grubsza wyglądała tak:
Zawiercie-kamieniołom w Ogrodzieńcu-Podzamcze-okolice Ryczowa-Wiesławów-Smoleń-Zegarowe Skały-Strzegowa-Kąpiołki-Dolina Udorki-Góry Barańskie-Cisowa-Wierbka-Sławniów-Góra św. Piotra-Pilica-Giebło-Skarżyce-Włodowice-Myszków-Żarki Letnisko-Masłońskie-Jastrząb-Kamienica Polska-Poczesna

Kamieniołom w Ogrodzieńcu w porannej mgle

Między lasem kleszczowskim a Cisową (stok narciarski)

Góra św. Piotra-widok na Pilicę

Fragment zespołu parkowo-pałacowego w Pilicy (na pierwszym planie kopiec poświęcony powstańcom styczniowym)

Skałki w okolicach Podzamcza

Kategoria Ze zdjęciami, Jura

Pierwszy raz w tym roku szkolnym

Sobota, 27 września 2008 · dodano: 27.09.2008 | Komentarze 2

Pierwszy raz w tym roku szkolnym wybrałem się z moją ekipą gimnazjalistów na wycieczkę. Większość stanowili uczniowie klas pierwszych stąd trasa do trudnych nie należała, nie znaczy to jednak, że nie była męcząca. Odwiedziliśmy m. in. Boronów i Dębową Górę, było ognisko i sporo niezłej zabawy.

A od dzisiaj miało być

Środa, 24 września 2008 · dodano: 24.09.2008 | Komentarze 2

A od dzisiaj miało być ładnie i cieplej. Niestety nie było. Trudno! Więc na rower i w drogę, niestety cały czas - no nie, deszcz to nie był ale siąpiło. Mnóstwo błota w terenie. Przyjechałem mokry,może nie tak jak po ulewie ale jednak. Trasa następująca:
Poczesna-Osiny-Jastrzębie-Kamienica Polska-Wanaty-Zawada II-Kolonia Klepaczka-Zawada I-Łysiec-Starcza-Okrąglik Niwy-Boronów-Dębowa Góra-Hutki-Rększowice-Nierada-Młynek-Poczesna

Kładka na Warcie w Osinach

Kościół w Boronowie na szlaku architektury drewnianej

Kapliczka znajdująca się koło kościoła

Dzisiaj wyskoczyłem sobie na,

Wtorek, 23 września 2008 · dodano: 23.09.2008 | Komentarze 0

Dzisiaj wyskoczyłem sobie na, jak zwykle, kapitalną wycieczkę. Dużo terenu, dużo błota i niestety równie dużo piachu. Napęd skrzypiał że hej. Ubranko oczywiście do prania a gdyby rower się zmieścił i jemu by sie przydało. A tak będzie "pranie" ręczne. Kierunek wschodni, padało tylko trochę, zimno też nie było-jakieś 11 stopni-żyć nie umierać. Szkoda tylko że aparatu nie wziąłem, byłyby fajne zdjątka. Może następnym razem.

Kategoria Jura

Dzisiaj pierwszy raz wybrałem

Niedziela, 14 września 2008 · dodano: 14.09.2008 | Komentarze 0

Dzisiaj pierwszy raz wybrałem się na przejażdżkę moim nowym nabytkiem (na zdjęciu poniżej). Jakoś tak inaczej się jeździ bo ciągnie człowieka na leśne ścieżki a nie za bardzo jest tam czym wjechać, stąd dziś przeważnie asfalt. Mimo wszystko nie byłbym sobą gdybym w teren nie wjechał. Ciężko było ale było - choć trochę!

Zalew w Poraju

Nieużytkowany już młyn w Żarkach

Wiercica - Ostrężnik

Rano, mimo że temperatura

Sobota, 13 września 2008 · dodano: 13.09.2008 | Komentarze 1

Rano, mimo że temperatura nie nastrajała optymistycznie, siadłem na rowerek i wyskoczyłem na niedługą wycieczkę po okolicy. Trasa w części terenowa a mimo że przebiegała w pobliżu DK-1 fantastyczna. Wniosek z tego taki że, żeby było ciekawie wcale nie trzeba jeździć daleko.

wrzosowisko

W tle Sokole Góry

A to moje ścieżki rowerowe

Jura, Jura, Jura! To jest

Niedziela, 7 września 2008 · dodano: 07.09.2008 | Komentarze 1

Jura, Jura, Jura! To jest to! Przy fajnej pogodzie początkowo samotna wycieczka w kierunku zalewu w Poraju. Po drodze spotkałem szosowców ze Świdnicy, którzy odwiedzali moje tereny i mieli trochę problemów z odnalezieniem zaplanowanej trasy dlatego przyłączyłem się do nich i wspólnie popedałowaliśmy przez Kuźnicę Starą, Masłońskie Natalin, Wysoką Lelowską do Żarek i Złotego Potoku. Tam przerwa na gorący posiłek i do Zrębic.Tu się rozstaliśmy a ponieważ na liczniku było niewiele to dalej w trasę, tym razem samotnie. Przez Rędziny, Skowronów, Czepurkę, Okrąglik do Lusławic, potem kilka razy Bukowno z różnych stron, Przymiłowice, Sokole Góry, Olsztyn i dom. Kapitalne widoki, fajne terenowe zjazdy i podjazdy, sporo śliwek po drodze. Teraz warto jechać na jurę!

Pozostałości kopalni wieloszybikowych-okolice Poraja

Kirkut w Żarkach

Przez pola ze Skowronowa do Czepurki

Z Czepurki przez las do Okrąglika

Dawny kamieniołom w Przymiłowicach (jeszcze niedawno ogólnodostępny, teraz teren prywatny-szlak mnie trafia jak coś takiego widzę)

Bunkier na linii mającej "bronić" Częstochowy od wschodu przed Armią Czerwoną

Wzgórze zamkowe w Olsztynie

I na koniec tak trochę jesiennie