Chechło - Nakło

Niedziela, 21 października 2012 · dodano: 23.10.2012 | Komentarze 2

Wraz z kilkorgiem rowerzystów z "Miasta Świętej Wieży" wybrałem się na wycieczkę nad zbiornik położony w pobliżu Tarnowskich Gór - Chechło Nakło. Po drodze zatrzymywaliśmy się w ciekawych miejscach aby to i owo zobaczyć. Pierwszy przystanek zrobiliśmy sobie w Czarnym Lesie.

Pałac - hotel w Czarnym Lesie © Yacek

Potem kawałek do Woźnik gdzie trochę czasu spędziliśmy na miejscowym rynku. Zerknęliśmy też na tamtejszy kościółek cmentarny.

W Woźnikach © Yacek

Z Woźnik kierując się śladem mającej powstać autostrady A1 jedziemy do Bibieli, obok której znajdują się pozostałości dawnych kopalni rud cynkowo-ołowianych i żelaza.

W tzw. Pasiekach © Yacek

Kawałek dalej także w Bibieli znajduje się dawny pałacyk rodziny Donnersmarcków, w latach 70tych zamieniony na dworek dla ówczesnego przywódcy partii i państwa Edwarda Gierka. Wybudowano tam nawet basen oczywiście dla wygody prominentnych działaczy i samego I sekretarza. Dzisiaj budynek ten znajduje się w rękach prywatnych i trwa tam remont.

Tu spędzał wolne chwile Edward Gierek © Yacek

W drodze dowiedzieliśmy się też o odnowionym spichlerzu w Żyglinku. Szybko więc podjechaliśmy aby rzucić okiem na to "cudo".

Spichlerz - restauracja w Żyglinku © Yacek

Teraz już szybko przez las nad jezioro. Tam ognisko i w związku z tym krótka nasiadówka.

Ognisko nad zbiornikiem © Yacek

Nasza ekipa © Yacek

Kolejny cel to Świerklaniec.Jedziemy a tam jak można było się spodziewać tłumy.

W Świerklańcu © Yacek

Szybko więc bierzemy nogi za pas i przez tamę na zbiorniku Kozłowa Góra do wsi Ossy. Po drodze rzut oka na tamtejsze bunkry.

Nad zbiornikiem © Yacek

Na kolejny bunkier trafiamy w Tąpkowicach. Ten jest większy niż poprzedni i bez wątpienia ciekawszy.

Bunkier w Tąpkowicach © Yacek

Teraz już pędzimy do domu bo robi się ciemno i jakby chłodniej. No i po drodze mamy jeszcze kilka górek. Pokonujemy je jednak sprawnie i na dobranockę jesteśmy w domu (w każdym razie ja byłem).