Na zachód z ekipą

Niedziela, 29 grudnia 2013 · dodano: 29.12.2013 | Komentarze 2

Po wczorajszym wypadzie na Jurę, dzisiaj dla odmiany wyjazd na zachód w okolice Koszęcina. Na zbiórkę w Konopiskach stawiło się 8 rowerzystów (w tym 3 kobiety). Właściwie od razu wjeżdżamy w teren i jedziemy nim do Aleksandrii a potem do Olszyny. Po drodze oczywiście zatrzymujemy się w ciekawych miejscach (klon jawor i diabelski kamień w Olszynie). Przez Kierzki między stawami wyjeżdżamy w Mochale. W Droniowicach wjeżdżamy do lasu i kierujemy się do Wierzbia. Tu chwila przerwy na oglądanie tamtejszego pałacyku i kierunek Rusinowice. Jedzie się tam bardzo klimatyczną, polna dróżką, która szczególnie atrakcyjnie wygląda wiosną. W Piłce podjeżdżamy na mały posiłek a potem znowu lasem do Krywałdu. Trochę czasu spędzamy nad Małą Panwią i oryginalnym wypływem wody podziemnej o specyficznym zapachu. Kolejny nasz cel to rezerwat Jeleniak Mikuliny a potem Koszęcin. Po krótkim pobycie w tamtejszym drewnianym kościółku oraz próbie przekonania pana ochroniarza coby wpuścił nas na chwilę na teren zespołu parkowo - pałacowego (bezowocnie) jedziemy do Strzebinia. Jeszcze w Mzykach z grubsza wskazuję źródła Liswarty i po totalnych wertepach docieramy do Okrąglika. Stamtąd do Starczy a potem lokalnymi dróżkami do domu.
Miło było wybrać się ze znajomymi. Dziękuję Wam za uczestnictwo. No i mam nadzieję, że się bardzo nie zmęczyliście. A pojechałem z Darią i Rafałem (Skowronki), Edytką i Olkiem (mtbiker), Kasią (kasik) i jej chłopakiem (Rassta) oraz Gawłem. Jeszcze raz Dzięki - było super!